jangan follow rapat sangat

Monday, December 21, 2009

Hari Sabtu lepas

Hari Sabtu lepas aku terima call dari sorang member... berita sedih beb, sorang dari member aku kembali ke rahmatullah... 'dari Dia kita datang, kepada Nya lah jua kita kembali'

Masih muda beb, masih hijau. Baru awal 40'an.
Insap gak diri ni, jadi aku nak pesan kat diri aku juga kekawan yang masuk terbaca blog aku nih. Jangan lupa ingat Tuhan bebanyak, jangan merokok, jangan lupa bersenam, jaga pemakanan. Hidup penuh kasih sayang. Aku tak kata la kawan aku tu meninggal disebabkan sebab sebab diatas. Aku pun tak tau sebab dan sabitnya sangat, kerja Tuhan dan dah takdir ajal dia awai dari aku, Tuhan lebih sayangkan dia.

Tapi kalau semua tu ada dan dipraktikkan, tapi mati awai gak, nak buat camana dah takdir hangpa umur pendek. Kita ikhtiar dan tak salah kita berikhtiar hidup cara sihat. Benda benda kat atas tuh antara faktor penyumbang terbesar zaman nih.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...