jangan follow rapat sangat

Saturday, November 28, 2009

Cerita raya aku


Aku hentikan keta tepi jalan, saja layan pi la orang rumah yang tergedik gedik sangat nak tengok bunga api. Nak harapkan aku yang beli, sori ler...

Kat kampung, memang payah la nak tengok bunga api meriahkan langit malam. Mungkin ramai depa jenih berkira nak mampuih, macam aku gak. Lebih lebih lagi raya haji. Lain la kalau raya posa.

Terang benderang suasana malam tu. Aku yang meluat sangat pasai harga mahai pun jadi syok. Aku turun menempek tepi bapak bapak budak yang tengah asyik main tuh.

"Alloo kawan, mau ka? 16 shot kita bagi spesel halga, dua kali lutup ooo..."

Bedebah betoi, nasib baik aku tak maki lagi pasai berseluaq pendek dipadang awam. Rupanya cina yang bakaq bunga api tuh... cina cina ni pulak yang tak pepasal meriahkan suasana raya haji, stok untuk tahun baru kot. Haiii.. ni baru betoi semangat 1Malaysia...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...