jangan follow rapat sangat

Saturday, October 31, 2009

Ustaz kampung dan kretek

Aku besa tanya sorang Ustaz kampung aku. Soalan mudah yang menyemakkan kepala ramai orang termasuklah aku.

Aku tanya apa pendapat dia tentang ada ura ura mengharamkan rokok.

Aku tengok dia selamba aja terima soalan bodo sombong dari aku. Jari telunjuk kanannya yang mengepit kretek surya tak nampak gelabah pun. Relax aje.

Dia alihkan muka dari ushar janda Esah yang berlalu tadi terus ke muka aku.

Depa yang haramkan rokok tuuu.. pasai depa tak isap, jawabnya sambil menyedut panjang asap kreteknya.

Hmm..
Ni apahal pulak ngan mamat nie: CAP syor rokok RM30 sekotak

GEORGETOWN: Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mencadangkan supaya rokok berjenama di negara ini dijual pada harga RM30 sekotak yang mengandungi 20 batang.

Presidennya, SM Mohamed Idris, berkata ia bagi membendung tabiat merokok yang semakin serius di kalangan golongan muda terutama mereka yang berusia 18 tahun ke bawah.


Ada sesapa nak komen.. hadoiiiih..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...