jangan follow rapat sangat

Sunday, October 18, 2009

Punah ego aku

Kemarin malam sewaktu tercongok berberita perdana di tivi, aku terima satu call yang sedikit memenggal rakus ego aku. Rasa macam mintak sedekah pun ada.. bersalah sesangat..

Kawan karib sungguh ni, tetiba ajak aku lepak kat bro jual capati dekat ngan rumah aku. Belum konfom time, katanya. Dia langsung bagitau aku baru discharge dari wad sebab rawatan jantung tersumbat. Terkedu aku, tambah pilu menghantu bila dia call sebab teramat rindu, rasa sesangat nak jumpa aku.

Seketika kemudian aku terima sms darinya, konfom jumpa aku lebihkurang sejam dari sekarang di kedai capati yang 40 minit berkereta dari rumahnya tapi 5 minit berjalan kaki dari rumah aku.. fuuhh..

Aku sampai awal, sambil berpinau cari alasan. Hantu punya kepala, hilang segala loyar buruk aku terus jadi buntu. Cilaka punya kawan, orang sakit yang mai melawat hang.

bersambung....

Nota: Sori la teman, dunia laju dan keliru. Tuhan yang 24 jam wajib diingat pun kekadang terlupa, inikan pula kawan yang jauh dimata.. addoiihh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...