jangan follow rapat sangat

Friday, October 16, 2009

Maap lah yer..

Hari ni aku menghabiskan cuti hampir sehari suntuk kesebuah pasaraya.. berasak asak, menggelapkan suasana sama naik ngan kekawan dari kaum India menyambut Deepavali..

Aku cukup fobia ngan ayat sesak sesak ni. Baik dijalanraya atau dipasaraya. Aku sanggup gunakan jalan yang beratus kilometer jauh semata mata nak lari dari jem yang entah apa apa. Satu pengajaran terbaik yang aku belajar hari ni ialah, jauhkan kedai bunga kalau esok nak Deepavali.. mesti jem gila sebab yang parking keta orang gila..

Masa persiapan sambut raya ari tu, paling aku menyampah bila tengok bangsa lain bebuat sibuk macam ngan depa nak sesama kacau dodoi ngan tekan semperit. Menyumpah nyumpah aku dengan bangang bangang yang tak pernah menghayati ketuanan Melayu ni. Kasik can la orang Melayu shopping diwaktu kalut nak raya ni. Hampa tak dak time frame, bila pun boleh shopping maa..

Tapi ari ni aku terkenang balik sumpahan yang menghentam batang hidung aku. Rasa bersalah pun ada gak.. hihi..

Selamat hari Deepavali, maaf zahir batin.. ngeee..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...