jangan follow rapat sangat

Monday, October 12, 2009

Mimpi


Orang ramai berebut rebut nasi lemak dikedai kepala simpang. Tak la sedap sangat pun, cuma depa letak awek cun ala ala tukang payong motor GP dok terima duit.

Aku yang ikhlas nak beli pun dah jadi gawat dengan kehadiran ribuan orang yang tetiba jadi minat nasi lemak. Dalam celahan ribuan manusia lapar tadi terjumpa member kamcing yang selalau aku kencing, Hamid.

"Semalam aku mimpi la Mid"
"Jangan bagitau mimpi aku pinjamkan kau wang pulak, aku dah pokai ni" selamba Hamid belasah aku, senyum ala ala minta penampar pagi.

"Aku mimpi dipatuk ular la Mid" balas aku

"Apa yang kau menungkan Mid" sergah aku setelah lama Hamid terkebil kebil bagai minta belas kasihan
"Apa kelas punya mimpi nie" sengeh Hamid

"Entahlah Mid, tak tau aku apa makna sebenarnya, tapi pepagi buta lagi aku dah dapat call jauh dari Brazil beb. Bolivia tewaskan Brazil 2-1 pada perlawanan kelayakan Piala Dunia 2010, dan mungkin Dunga nak balik kampung, nak bertapa lagi."

Aku melihat saja Hamid yang berlalu sambil merengus sorang sorang. Chiss.. dasar member yang jeles tak bertempat. Tak senang tengok member sendiri senang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...