jangan follow rapat sangat

Saturday, March 20, 2010

Mengenang seorang sahabat

Pagi ni aku terima berita yang mengejutkan. Seorang sahabat yang telah berpenat lelah mengharungi pahit manis diwaktu kerja bersama, telah menghembuskan nafas terakhirnya diatas katil hospital.

Baru seminggu lebih terbaring dikatil hospital, kini takdir telah menjalankan amanah Allah menjemput manusia tanpa berlengah walau sesaat. Marimuthu atau Muthu telah aku kenali selama lebih dari 25 tahun lalu.

Banyak kenangan bersama termasuk bertegang urat leher sehinggalah berebut ayam kentaky. Tak tahannya, dia menari baik dari aku dalam acara tarian berpakaian pompuan ala ala KJ gitu dalam satu "family day" kompeni. Ahh... kenangan memang tak habih kalau nak kenang. Aku dah nak pi rumah dia ni sebagai wakil kompeni. Bawak bunga je dulu, yang lain tunggu minggu depan lah...

Sebagai sahabat dan "bekas" boss, aku nak ucapkan takziah jugalah diatas pemergiannya ini terutama pada isteri dan anak anaknya. Hmmm... dah kurang sorang manusia yang berani melawan aku ditempat kerja. Anyway... selamat jalan bro..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...