jangan follow rapat sangat

Wednesday, February 10, 2010

Rasa macam gengster

Tepat jam 4.52 petang

Aku terus off PC. Dua helai kertas A4 kosong aku hampar tertib disebelah kiri monitor Dell 16" aku. Buku diari 2009 aku tolak ketepi meja. Sudu tengahari tadi yang terlupa basuh, aku balutkan dengan tisu pinjam dan letakkan dalam laci kanan. Aku kunci perlahan lahan. Aku ushar bawah meja, 3 gumpal nota rosak aku tolak dengan kaki kemeja hadapan. Jangan tinggal kesan.

Lebihkurang jam 4.56 petang

Aku bingkas bangun, melangkah sedepa kehadapan. Butang atas baju terbuka. Saja nak zahirkan gaya satria. Rey ben gaya 70an aku sangkut dikolar belakang.

Tepat pada jam 4.58 petang

Aku ber"ketwark" depan kengkawan. 13 orang pandang penuh jeles. 2 orang ada gaya menyampah. Tak dak sapa yang nampak suka. Beg ala ala "haiking" aku galas selamba.

Pada jam 4.59 petang

Aku dah terpacak depan mesin punch kad. Lan bangla gamit nak pau rokok pun aku buat derk. Aku orang yang pertama keluar balik hari ni. Rasa macam gengster pun ada...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...