jangan follow rapat sangat

Tuesday, September 29, 2009

Banyak duit belum tentu kita pandai


Pak Lang Sudin terkekeh kekeh ketawa, berguling guling dilantai.

Apa taknya, bila terkenang ada jugak mangkuk hayun yang sanggup bergolok gadai kerana memuaskan nafsu hodohnya. Gamak sungguh mangkok tu membelanjakan berbilion duit bagi mengayakan kelab papa kedana kampong Padifield itu.

Dalam liga antara kampung daerah Inland, Liverfool memang nampak garang dan ranggi. Dengan panggilan The reads, tiada lawan yang tak berasa gusar bertemu mereka apatah lagi di kampung sendiri iaitu Padifield. Mungkin tergoda dengan kecomelan pasukan Liverfool ketika menewaskan Null City 6-1 telah membuatkan dia ni begitu berminat membiayai pasukan ini.


Segala perbelanjaan sanggup dibiayai. Asalkan namanya tertera di jersi pasukan The reads ini. Dari sebesar besar perbelanjaan termasuk snooker table, set bilik air, kipas angin sehinggalah kepada sekecil kecil biaya termasuklah sabun, shampoo dan tali kasut yang membawa kos sehingga £350 juta atau RM1.9 bilion.

Sebelum ini dikabarkan The Reads menanggung hutang sebanyak £245 juta (RM1.4 bilion) sempena dengan Aidil Fitri yang lalu dimana 70 % dari perbelanjaan mereka dihabiskan di kedai Che Pa, Simpang Tiga dan selebihnya di Eleven 7.

Mamat ni reti main bola ka, iras iras penari ballet jer..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...